Ο τρόπος γραφής του δισεκατομμυρίου είναι ένα θέμα το οποίο δημιουργεί πολλά προβλήματα, τόσο στους εκπαιδευτικούς που το διδάσκουν, όσο και στους μαθητές που το διδάσκονται. Το γεγονός ότι υπάρχουν διαφορετικοί τρόποι γραφής του αριθμού σε διαφορετικές χώρες, σε συνδυασμό με την τάση των μέσων μαζικής ενημέρωσης, και όχι μόνο, να γράφουν τους μεγάλους αριθμούς με λέξεις αντί με αριθμητικά ψηφία, δημιουργεί προβλήματα επικοινωνίας και κατανόησης.
Αρκεί μόνο να φέρει κανείς στο μυαλό του το ποσό του δημόσιου χρέους της Κύπρου! Κάνουν λόγο στο ΔΝΤ για 17 δισεκατομμύρια! Έρχονται και οι πολιτικοί μας και μιλούν για 17 δισεκατομμύρια, ενώ τα ΜΜΕ αναπαράγουν την πληροφορία όπως ακριβώς την ακούνε: 17 δις!
Η απάντηση έχει να κάνει με τους κανόνες γραφής των αριθμών που μια χώρα υιοθετεί. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη γραφή αυτών των μεγάλων αριθμών με διαφορετικό τρόπο σε Γαλλία, Ελλάδα, ΗΠΑ, όπου το δισεκατομμύριο είναι ο αριθμός 1 000 000 000, από ό,τι σε Αγγλία, Μάλτα και Κύπρο, όπου το δισεκατομμύριο είναι ο αριθμός 1 000 000 000 000. Αν, εξάλλου, ανοίξετε το λεξικό του Μπαμπινιώτη, θα βρείτε το δισεκατομμύριο γραμμένο ως 1 000 000 000, χωρίς καμία αναφορά στην ύπαρξη και άλλου τρόπου γραφής του.
Με βάση, λοιπόν, τα πιο πάνω, τα δεδομένα για το ... δημόσιο χρέος της Κύπρου είναι ... ενθαρρυντικά, αφού άλλο είναι να χρωστάς 17 000 000 000 και άλλο να σου ζητούν 17 000 000 000 000!!!
Φυσικά, η ... ανακάλυψη αυτή δεν έρχεται να λύσει το πρόβλημα του χρέους οποιασδήποτε χώρας. Αστείο κάνουμε, ασφαλώς. Είναι, όμως, κάτι που ο καθένας πρέπει να έχει υπόψη του, πριν αναφερθεί σε τέτοιους αριθμούς. Θεωρώ αυτονόητο ότι μια ενημερωτική ανακοίνωση θα πρέπει να αποσταλεί σε όλες τις υπηρεσίες του κράτους, και να υπάρξει επιτέλους γενική ενημέρωση όλων των πολιτών για τη διαφορά που υπάρχει στη γραφή των αριθμών, αφού όπως είναι φανερό οι Κανόνες του Υπουργείου Ενέργειας, Εμπορίου, Βιομηχανίας και Τουρισμού αγνοούνται πλήρως από όλους. Ειδικότερα, είναι ΑΝΑΓΚΗ, όταν οι αριθμοί αυτοί χρησιμοποιούνται σε γραπτά κείμενα, να γράφονται με αριθμητικά ψηφία και όχι με λέξεις.
Το πρόβλημα είδε επιτέλους το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού της Κυπριακής Δημοκρατίας, και με σχετική εγκύκλιο ξεκαθαρίζει το θέμα. Τώρα, ποιοι θα φιλοτιμηθούν να τη διαβάσουν ή να τη λάβουν υπόψη, είναι ένα άλλο θέμα...
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου