Τετάρτη 3 Σεπτεμβρίου 2014

Στόχοι υπό έμφαση για τη σχολική χρονιά 2014-2015

3

Οι τρεις υπό έμφαση στόχοι της φετινής σχολικής χρονιάς, όπως τους έχει παρουσιάσει σήμερα ο Υπουργός Παιδείας και Πολιτισμού, κ. Κώστας Καδής, στην Επιτροπή Παιδείας της Βουλής, είναι οι ακόλουθοι:


1ος  στόχος: Βελτίωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων.

Η βελτίωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων αναδεικνύεται ως ζητούμενο της κοινωνίας, αφού αποτελεί κοινή διαπίστωση τα τελευταία χρόνια ότι τα μαθησιακά αποτελέσματα δεν αντιπροσωπεύουν τις επενδύσεις της Πολιτείας στην Εκπαίδευση. Σε αυτή τη διαπίστωση οδηγούν και διεθνείς έρευνες στις οποίες έλαβε μέρος η Κύπρος, καθώς και τα αποτελέσματα εσωτερικών εξετάσεων, όπως οι Παγκύπριες Εξετάσεις. Έχοντας ως αφετηρία τις αλλαγές που έγιναν και γίνονται στα Αναλυτικά μας Προγράμματα, επιδιώκουμε όπως τεθεί ως κυρίαρχος στόχος η βελτίωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων. Η ανάλυση της στόχευσης αυτής θα γίνει από τις Διευθύνσεις, έτσι ώστε να καθοριστούν, ανάμεσα σε άλλα, σε ποιο μάθημα / ποια μαθήματα θα επιδιωχθεί, με ποιες μεθόδους, με ποια εργαλεία κτλ. Σημειώνουμε ότι, στη βάση των πιο πάνω αλλά και σε συνέχεια των εισηγήσεων που κατατίθενται στη Διαμορφωτική Αξιολόγηση της Επιστημονικής Επιτροπής για τα Αναλυτικά Προγράμματα, προχωρεί στη διάρκεια αυτής της χρονιάς ο καθορισμός ενιαίας γλώσσας ως προς τους δείκτες επάρκειας που θα αφορούν στα διάφορα μαθήματα.



2ος στόχος: Αειφόρος ανάπτυξη: Πρασινίζουμε τα σχολεία μας, βελτιώνουμε την ποιότητα ζωής μας.

Το 2015 έχει καθιερωθεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση ως «Ευρωπαϊκό Έτος Ανάπτυξης». Μέσα σε αυτά τα πλαίσια, επιλέγουμε να δώσουμε έμφαση στην ευρύτερη έννοια της αειφόρου ανάπτυξης, ως παράγοντα για την προστασία του περιβάλλοντος και για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των μαθητών μας και της κοινωνίας. Θεωρούμε ότι τα σχολεία πρέπει να λειτουργούν ως παράδειγμα στη βάση των αρχών της αειφόρου ανάπτυξης. Δράσεις που αναμένεται να ληφθούν από τα σχολεία, με επίκεντρο τους μαθητές, είναι οι ακόλουθες:
  • Αειφόρος διαχείριση των πόρων (Μείωση, Επαναχρησιμοποίηση, Ανακύκλωση).
  • Πράσινοι σχολικοί χώροι (δημιουργία και συντήρηση σχολικών κήπων, βιολογικών λαχανόκηπων, κτλ.).
  • Προώθηση της υγιεινής διατροφής.
  • Εκπαίδευση για το περιβάλλον και την αειφόρο ανάπτυξη.

3ος στόχος:  Διαχρονικά διδάγματα από τους αγώνες των Κυπρίων για Ελευθερία.

Στο πλαίσιο του στόχου για γνωριμία με την ιστορία της πατρίδας μας, από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα, ανασκοπούμε τους αγώνες των κατοίκων της Κύπρου για Ελευθερία, είτε αυτοί εκδηλώνονταν μόνο στο πλαίσιο του νησιού μας (π.χ. Επανάσταση Ονήσιλου 499 π.Χ., Οκτωβριανά 1931, Αγώνας ΕΟΚΑ 1955-59, Τουρκική Εισβολή 1974), είτε στο πλαίσιο των αγώνων ολοκλήρου του Ελληνισμού (π.χ. Επανάσταση 1821-9η Ιουλίου, Βαλκανικοί Πόλεμοι 1912-13), είτε και ευρύτερα (π.χ. Συμμετοχή στον Α΄ και Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο). Με την ευκαιρία της συμπλήρωσης, το 2015, 60 χρόνων από την έναρξη του εθνικοαπελευθερωτικού αγώνα της ΕΟΚΑ 1955-1959, μπορεί να δοθεί έμφαση στη γνωριμία με τα γεγονότα και με τη στάση ζωής που τήρησαν οι αγωνιστές –ιδιαίτερα η νέα γενιά– δίνοντας ό,τι πολυτιμότερο είχαν για την απελευθέρωση της πατρίδας μας.

 
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ (13 Οκτωβρίου 2014):

Με σημερινή εγκύκλιό του το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού δίνει περισσότερες πληροφορίες, όσον αφορά στους υπό έμφαση στόχους της φετινής σχολκής χρονιάς. Επιπρόσθετα, προτείνει και τρόπους-δραστηριότητες υλοποίησής τους. Περισσότερα, στους πιο κάτω συνδέσμους:

Η εγκύκλιος

Τρόποι υλοποίησης των στόχων


Αν ψάχνεις τους στόχους για τη σχολική χρονιά 2015-2016, κάνε κλικ εδώ.




3 σχόλια :

  1. Για προβληματισμό:
    1. Πώς αντιλαμβάνονται οι εκπαιδευτικοί σήμερα τον όρο μαθησιακά αποτελέσματα και ποιο περιεχόμενο αποκτά ο όρος στον υπό έμφαση στόχο;
    2. Όλοι οι αγώνες των Κυπρίων για ελευθερία σχετίζονταν με την προσπάθεια για ένωση με τον εθνικό κορμό και τη διατήρηση της εθνικής μας ταυτότητας. Πόσο ισχύει σήμερα αυτό και πόσο πρέπει να ισχύει; Επιπλέον, πώς τα διδάγματα του ένδοξου και ηρωικού παρελθόντος μπορούν να συνεισφέρουν στη νέα πραγματικότητα που έχουμε δημιουργήσει;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Βάζω ακόμη μιά ερώτηση, που με ενδιαφέρει ιδιαίτερα αυτό τον καιρό, και περιμένω την άποψή σας:

    Έχει ο διευθυντής του σχολείου επίδραση στα μαθησιακά αποτελέσματα των μαθητών; Μπορεί να συμβάλει στη βελτίωσή τους ή όχι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Με σημερινή εγκύκλιό του το Υπουργείο Παιδείας (13 Οκτωβρίου), δίνει περισσότερες πληροφορίες για τους υπό έμφαση στόχους και προτείνει τρόπους-δραστηριότητες υλοποίησής τους. Μπορείτε να ανατρέξετε στους συνδέσμους πιο πάνω, για ενημέρωση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή