Σμίλεψε πάλι, δάσκαλε, ψυχές!
Κι ό,τι σ’ απόμεινε ακόμη στη ζωή σου,
μην τ’ αρνηθείς! Θυσίασέ το ως τη στερνή πνοή σου!
Χτίσ’ το παλάτι, δάσκαλε σοφέ!
Κι αν λίγη δύναμη μες στο κορμί σου μένει,
μην κουρασθείς! Είν’ η ψυχή σου ατσαλωμένη!
Θέμελα βάλε τώρα πιο βαθιά,
ο πόλεμος να μην μπορεί να τα γκρεμίσει!
Σκάψε βαθιά... Τι κι αν πολλοί σ’ έχουνε λησμονήσει;
Θα θυμηθούνε κάποτε κι αυτοί
τα βάρη που κρατάς σαν Άτλαντας στην πλάτη...
Υπομονή! Χτίζε, σοφέ, της κοινωνίας το παλάτι!
(Κωστής Παλαμάς)
Καλή δύναμη, Δάσκαλε!
Τελικα ολα τα βαρη ο δασκαλος τα σηκωνει, και τα δικα του και του μαθητη και του γονιου... Οι τελευταιοι δυο μονο παραπονα και αποποιηση ευθυνων...
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ διαπαιδαγώγηση των παιδιών, η εκπαίδευση γενικότερα είναι έργο καρδιάς, κατάθεση ψυχής και ο ποιητής μας Κ. Παλαμάς τα λέει τόσο όμορφα! Μου άρεσε πολύ και η εικόνα που έβαλες αγαπητε twinkler!
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυμφωνώ και με τα δύο πιο πάνω σχόλια. Συνδυάζοντάς τα καταλήγω στο συμπέρασμα ότι βρισκόμαστε ως κοινωνία σε μια πολύ επικίνδυνη φάση (αυτό, βέβαια, ισχύει για πολλά θέματα, αλλά να ακόμα ένα). Διότι όταν συνεχώς ο δάσκαλος, απαξιώνεται και αντιμετωπίζεται ως ένας οποιοσδήποτε εργαζόμενος που οφείλει να κάνει τη δουλειά του εφόσον πληρώνεται και μάλιστα καλά, θα έρθει μια στιγμή που κι αυτός, ως άνθρωπος, θα σταματήσει να βλέπει τον ρόλο του όπως πραγματικά θα έπρεπε. Κι αυτό το έργο καρδιάς,που έχει στόχο τη σμίλεψη των ψυχών των μικρών παιδιών, θα γίνει μια απλή ρουτίνα, μια καθημερινή αγγαρεία, ένα άγχος, μια δουλειά που πρέπει να γίνει, ανάμεσα σε όλες τις άλλες της ημέρας. Αλίμονο στην κοινωνία που οι δάσκαλοί της έφτασαν στο σημείο να νιώθουν έτσι το έργο τους... Από εδώ ξεκινά και ο κατήφορος. Με λύπη διαπιστώνω ότι εδώ στην Κύπρο τον έχουμε ξεκινήσει. Και πέστε μου κι εσείς: είναι τυχαία αυτή η συζήτηση που ξεκίνησε, σχετικά με την ... αγοραστική αξία των εκπαιδευτικών; Ο αποπροσανατολισμός του κόσμου καλά κρατεί και ... ορίστε ακόμη ένας φαύλος κύκλος, από τον οποίο, προς το παρόν τουλάχιστον, αδυνατούμε να ξεφύγουμε...
ΑπάντησηΔιαγραφή